Het Oogziekenhuis Rotterdam lanceert nieuw elektronisch patiëntendossier

Op vrijdag 4 oktober 2024 is Het Oogziekenhuis Rotterdam succesvol overgestapt op een nieuw elektronisch patiëntendossier (EPD). Vanaf nu werken we met het EPD HiX van ChipSoft.

Klaar voor de (digitale) toekomst
Vandaag om 12.00 uur vierden we de start van ons nieuwe EPD. Met dit systeem zijn wij goed voorbereid op de (digitale) toekomst. Het nieuwe systeem helpt ons om de zorg die we geven beter en makkelijker op te slaan. Het nieuwe systeem biedt ook voordelen voor u. Binnenkort kunt u gebruikmaken van ons nieuwe patiëntenportaal. Een patiëntenportaal is een speciale website waar u informatie over uw gezondheid kunt vinden. Zo kunt u online uw persoonlijke medische gegevens en afspraken bekijken. Dit geeft u een duidelijk overzicht, zodat u zich goed kunt voorbereiden op afspraken. Binnenkort geven wij hierover meer informatie.

Mireille Wolleswinkel, voorzitter raad van bestuur van Het Oogziekenhuis Rotterdam: "We geloven erin dat dit nieuwe informatiesysteem ons gaat helpen om onze zorg efficiënter in te richten. Zo wordt het voor patiënten mogelijk om hun zorg zelf digitaal te regelen en verloopt uitwisseling van gegevens met andere ziekenhuizen makkelijker. Een nieuw EPD is natuurlijk altijd eerst wennen. De voordelen voor onze patiënten en onze organisatie zullen vanaf volgend jaar zichtbaar worden."

Livegang nieuw elektronisch patiëntendossier

Lisanne van der Molen, manager I&A, voorzitter stuurgroep implementatie HiX: “De overgang naar HiX was een enorme klus, maar met een brede betrokkenheid is hard gewerkt aan de inrichting. Mede door de intensieve begeleiding vanuit ChipSoft zie ik de in gebruik name met vertrouwen tegemoet.”

Wennen aan een nieuw systeem
De overstap naar dit nieuwe systeem zorgt voor veranderingen in ons werk. Wij hebben tijd nodig om te wennen aan het nieuwe systeem. We doen ons best om alles zo goed mogelijk te laten verlopen, maar het kan even duren voordat alles helemaal soepel werkt. Heeft u binnenkort een afspraak? Dan moet u soms misschien iets langer wachten. We vragen hiervoor uw geduld en begrip.