Mireille Wolleswinkel nieuwe bestuurder van Het Oogziekenhuis Rotterdam

De raad van toezicht van Het Oogziekenhuis Rotterdam heeft Mireille Wolleswinkel per 15 september benoemd tot voorzitter van de raad van bestuur. Zij volgt Berthe de Jong op die ad interim het ziekenhuis heeft bestuurd na de overstap van Yvonne Koppelman naar het Amsterdam UMC.

Mireille Wolleswinkel studeerde technische bedrijfskunde aan de Technische Universiteit Eindhoven. Na een aantal (logistieke) functies in het bedrijfsleven startte zij in 2004 in de ziekenhuiszorg. Zij bekleedde verschillende managementfuncties o.a. in het Maxima Medisch Centrum, het Catharina Ziekenhuis en het Elisabeth Tweesteden Ziekenhuis. Zij verbleef enige tijd in het buitenland en werkte o.a. in het Karolinska ziekenhuis in Stockholm. Sinds 2022 is zij directeur bestuurder van het RZCC in Zuid Oost Brabant.

Piet Batenburg, voorzitter van de raad van toezicht: "Wij zijn verheugd met de komst van Mireille als bestuurder. Haar uitgebreide ervaring in het optimaliseren van zorgprocessen, digitalisering van de zorg en de samenwerking in netwerken, zijn van toegevoegde waarde voor de uitdagingen waar Het Oogziekenhuis nu staat."

Mireille Wolleswinkel: "Ik zie ernaar uit om met de organisatie van Het Oogziekenhuis en alle netwerkpartners dit bijzondere 150 jaar oude ziekenhuis een nog sterkere rol te geven in de veranderde wereld van de oogzorg. Kunnen blijven zien betekent ook makkelijker mee kunnen blijven doen in de maatschappij. Daar zet ik me graag als bestuurder van deze mooie organisatie voor in."

Mireille Wolleswinkel