We zijn telefonisch niet goed bereikbaar. En dat vinden we heel vervelend. Daarom werken we hard aan oplossingen en het inwerken van nieuwe collega’s. Helaas gaat dit langzamer dan we zouden willen en is onze vraag aan u eigenlijk: wilt u ons niet bellen, behalve als iets spoed heeft? Dit klinkt natuurlijk heel onaardig, maar u helpt ons hiermee om de bereikbaarheid te verbeteren. Hoe? Lees hieronder wat we voor u kunnen betekenen en wat u voor ons kunt doen.
Afspraak maken
Heeft de huisarts of andere specialist (bijvoorbeeld voor een second opinion) u doorverwezen naar ons ziekenhuis? Deze afspraken worden via ZorgDomein ingepland op volgorde van binnenkomst. Bellen voor een snelle afspraak heeft daarom geen zin. Wij plannen de afspraak voor u in zodra er plaats is binnen de juiste afdeling.
Herhaalafspraak
U hoeft niet zelf te bellen om een herhaalafspraak te plannen. Wij weten dat we deze afspraak voor u moeten plannen, u staat hiervoor op een wachtlijst bij betreffende zorgafdeling. Soms lukt het niet om de afspraak binnen de gestelde termijn te plannen, maar daarvoor hoeft u niet te bellen. U ontvangt van ons een oproep zodra u ingepland kunt worden.
Afspraak verzetten
Verzet uw afspraak alleen als het niet anders kan. In verband met de drukte op onze spreekuren, is het niet zo makkelijk om uw afspraak snel te laten plaatsvinden. Als u uw afspraak wilt of moet verzetten, houdt u er dan rekening mee dat het soms een tijd kan duren voordat we een nieuwe afspraak kunnen inplannen.
Spoedklachten
Heeft u spoedklachten die echt niet kunnen wachten? Uw huisarts kan dit aangeven bij de verwijzing naar ons ziekenhuis. U krijgt dan met spoed een afspraak.
Meer informatie of andere vragen?
Meer informatie vindt u op onze contactpagina: Contact | Het Oogziekenhuis Rotterdam. Heeft u vragen over oogziekten of behandelingen of zoekt u andere informatie? Kijkt u dan eerst op onze website: Home | Het Oogziekenhuis Rotterdam