Oogziekenhuis is donderdagmiddag en vrijdagochtend niet telefonisch bereikbaar

Van donderdag 3 oktober tot en met vrijdag 4 oktober stapt Het Oogziekenhuis Rotterdam over op een nieuw elektronisch patiƫntendossier (EPD). Dit nieuwe systeem helpt ons om de zorg die we aan u geven, beter en op een makkelijkere manier op te slaan. Door de overstap naar dit nieuwe systeem verandert de manier waarop we werken, dat kost tijd en daar moeten we aan wennen. Daarom zijn we tijdelijk minder goed bereikbaar.

Wat betekent dit voor u?

• Het Oogziekenhuis Rotterdam is van donderdag 3 oktober 16.00 uur tot en met vrijdag 4 oktober 12.00 uur tijdelijk gesloten.
  • Heeft u acute (spoed) oogklachten? Dan wordt u door de huisarts doorgestuurd naar een ander ziekenhuis. Buiten kantooruren krijgt u van de huisartsenpost te horen bij welke eerste hulp u terecht kunt.
  • Telefonisch zijn we deze dagen minder goed bereikbaar en tijdens de overgang kunnen we ook niet in ons systeem. We kunnen u dan ook niet helpen. Onze vraag aan u is dan ook: wilt u ons donderdag en vrijdag niet bellen, behalve als iets spoed heeft? Dit klinkt natuurlijk heel onaardig, maar u helpt ons hiermee om de overgang naar ons nieuwe systeem soepel te laten verlopen.

Wij vragen uw geduld

Vanaf vrijdag 4 oktober 12.00 uur gaan we het nieuwe EPD gebruiken en starten we onze zorgverlening weer langzaam op. Wij hebben tijd nodig om te wennen aan het nieuwe systeem. We doen ons best om alles zo goed mogelijk te laten verlopen, maar het kan even duren voordat alles helemaal soepel werkt. Heeft u binnenkort een afspraak? Dan moet u soms misschien iets langer wachten. We vragen hiervoor uw geduld en begrip.