Patientenportaal

Vanaf nu kunt u als patiënt van Het Oogziekenhuis inloggen op ons patiëntenportaal: mijn.oogziekenhuis.nl. Dit is een speciale website waar u informatie kunt vinden over uw gezondheid. 

U kunt mijn.oogziekenhuis.nl gebruiken zodra we uw gegevens hebben gecontroleerd. We controleren uw gegevens tijdens uw bezoek aan Het Oogziekenhuis.

Wat kunt u doen op mijn.oogziekenhuis.nl?

  • Uw persoonlijke gegevens bekijken en aanpassen
  • Uw medische gegevens inzien
  • Uw afspraken bekijken
  • Folders lezen met belangrijke informatie

Bezoek ons portaal via de roze knop hieronder, en blijf op de hoogte van uw zorg.

Inloggen op mijn.oogziekenhuis.nl

Veelgestelde vragen over het patiëntenportaal

Hoe kan ik inloggen op mijn patiëntenportaal?

Log in op mijn.oogziekenhuis.nl via uw computer, laptop, tablet of telefoon. U kunt inloggen met uw DigiD of verwijsnummer. Heeft u een verwijsnummer van ZorgDomein? Kies dan voor 'Verwijsnummer'. Heeft u geen verwijsnummer? Kies dan voor 'DigiD Direct'. 

Wilt u DigiD gebruiken, maar komt u er niet uit? Bekijk dan deze pagina. Hier krijgt u stap voor stap te zien en te horen wat u moet doen. 

Waarom kan ik niet inloggen op mijn patiëntenportaal?

Wilt u het patiëntenportaal gebruiken? We controleren graag eerst uw persoonsgegevens. Heeft u binnenkort een afspraak in Het Oogziekenhuis Rotterdam? Vraag dan gerust uw zorgverlener om uw gegevens na te kijken. We helpen u graag!

Wat is DigiD?

DigiD staat voor 'digitale identiteit'. Met uw DigiD laat u zien wie u bent als u op internet iets regelt. Bij de overheid, het onderwijs, de zorg of voor uw pensioen. Zo ook bij Het Oogziekenhuis. Zo weten wij zeker dat u het bent die inlogt op uw patiëntenportaal.

U vraagt een DigiD aan via www.digid.nl. Wilt u een simpele uitleg over DigiD? Kijk dan op www.digid.steffie.nl (in verschillende talen).

Waarom lukt het niet om via een e-consult een vraag te stellen?

Een e-consult is een digitale manier om vragen te stellen aan uw zorgverlener. Het klopt dat u de knop e-consult kunt zien, maar hier kunt u nog geen vraag stellen of een online gesprek starten. Deze optie is nog niet voor iedereen beschikbaar.

Kan ik via het patiëntenportaal mijn medisch dossier downloaden?

Ja, u kunt uw medisch dossier downloaden via mijn.oogziekenhuis.nl.

Ik wil een afspraak maken via mijn patientenportaal, kan dat?

Nee, u kunt geen afspraak maken, wijzigen of afzeggen via mijn.oogziekenhuis.nl. U kunt uw afspraken wel inzien. Klik hier voor meer informatie over het maken, wijzigen of afzeggen van uw afspraak.

Uitzondering: Bent u patiënt bij Cataractcentrum (staar)? Dan kunt u uw vervolgafspraak wel wijzigen via het patiëntenportaal.

Hoe kan ik mijn gegevens inzien of wijzigen in het patiëntenportaal?

Informatie die onder 'Mijn gegevens' staat, is automatisch ingevuld met de persoonsgegevens die bij ons bekend zijn. Controleer voor uw afspraak altijd of uw gegevens nog kloppen. Wilt u wijzigingen doorgeven? Klik dan op de knop 'Veranderen' onder 'Contactwensen' in uw patiëntenportaal.

Hoe worden mijn gegevens in het patiëntenportaal verzameld?

Het patiëntenportaal is verbonden aan ons elektronisch patiëntendossier (EPD). In het EPD slaan we de zorg die we aan u geven op. U ziet in het patiëntenportaal uw gegevens die bij ons in het EPD bekend zijn.

Patiëntenportaal blijft in ontwikkeling

We werken steeds aan nieuwe onderdelen binnen mijn.oogziekenhuis.nl. Zodra de nieuwe onderdelen beschikbaar zijn, leest u dat op onze website.